Karma Kişiselim
Bugünün Tarihi :

14 Temmuz 2013

SEO Hakkında 14 Gerçek Dışı Madde

SEO (Arama motoru optimizasyonu) dünyasında bir çok efsane var. Arama motorları sıralama işlemlerinde hangi başlıklara ne kadar önem verdiklerini resmi olarak açıklamadıkları için, bu efsaneler de gün geçtikçe artmakta. Bugün bu efsanelerin bir kısmını inceleyeceğiz;

1) SEO Zordur…

Arama motoru optimizasyonu, çoğu zaman sadece birkaç seçilmiş insanın anlayabildiği ve yapabildiği, özelyetenek gerektiren bir sanat olarak algılanıyor. Kısmen doğru; SEO’nun bazı kompleks tarafları var. Bazı projelerde yazılım ve derin sektörel öngörüler gerekli. Ancak temele indiğinizde oldukça basit bir konsept ile karşılaşıyorsunuz; ne yazılınca bulunmak istiyorsan, onun hakkında yaz.

Bu sebeple evde endüstriyel seviyede SEO çalışmaları yapamayabilirsiniz, ancak biraz metin yazma ve internet yazılımı bilginiz varsa sınırlı da olsa SEO çalışmalarınızı kendinizde yapabilirsiniz.

2) SEO Tek Seferlik Bir Projedir

SEO hakkında belkide kesin olarak söylenemeyecek tek şey, tek seflik bir proje olduğudur. İyi bir arama motoru optimizasyonu site ayakta kaldığı sürece sürdürülmesi gereken bir çalışmadır. Bu sebeple SEO hizmeti aldığınız firmanın sizi uzun, vade için eğitmesini de istemelisiniz.

3) SEO Uzun Sürmez

Aslında bir SEO projesine başladığınızda çalışmalar hiç bitmez. Sürekli olarak yapılacak iyileştirmeler, arama motorlarının değişikliklerine uyum sağlama vb. işler vardır. Bu sebeple SEO kampanyaları kısa sürede bitmez, bitemez. Kısa sürede bitmesi için yapılan bir çalışmada ise sonuçlar hiç istenmeyen noktalara varabilir.

4) Sıralama Herşeydir

Arama motoru sonuç sayfalarındaki sıralamanıza takılıp, 1-2 sıra düştüğünüzde dünyanız başınıza yıkılmasın. Önemli olan her kelimede üst sıralarda yer almak değildir. Hatta sektörünüz ile ilgili genel kelimelerde de yer almak her zaman önemli değildir. Önemli olan size müşteri getirecek olan, kaliteli kelimelerde üst sıralarda yer almaktır. Bu sebeple projenin başında doğru bir market seçmiş olmak çok önemlidir.

5) 1. Sıradayız = SEO’muz İyi

Birinci sırada yer almanız iyi bir SEO çalışması yapıldığı anlamına gelmez. Çünkü “uçamayan kuşlar hakkında siyah beyaz belgesel seslendirme sanatçısı” aramasında 1. sırada yer almanız önemli değildir. Çünkü SEO sitenizi sadece yukarı taşımak değil; bir önceki maddede belirttiğim gibi kaliteli kelimelerde taşımak ve değerli trafik yaratmaktır.

6) SEO = META Tag

Bir web sayfasını optimize etmek sadece META Tag‘leri düzenlemekten ibaret değildir. Etkileri irili ufaklı yüzlerce faktörün bir arada düşünülmesi ve uygulanması gereklidir. META Tag‘ler spamciler tarafından  kötü niyetle çok kullanıldığı için günümüzde çoğu zaman göz ardı ediliyor. Kullanamak doğru olmasa da sadece META Tag‘lere bel bağlamak da mantıklı değil.

7) Sonuçlar Hemen Alınır

Bu sektörde duyacağınız en büyük efsanelerdendir. Arama Motoru Optimizasyonu çalışmalarında sonuçlar hemen alınmaz. Doğru olan da alınmamasıdır. Ani hareketler sitenizin spam olarak algılanmasına sebeple olabilir. Google‘ı korkutmadan hareket ediyor olmak bu noktada çok önemlidir.

8) Sonuçlar Garantilidir

Size üst sıraların garantisini veren her firmanın gözlerinin içine bakıp gönül rahatlığı ile “yalan söylüyorsunuz” diyebilirsiniz. Arama motorolarının sistemlerini ve ölçüm metriklerini hiç birimiz net olarak bilmiyoruz. Sadece iyi tahminlerimiz ve daha önce sonuç vermiş uygulamalarımız var. Bu kadar bilinmezlik içinde bir SEO firması size garanti veriyorsa kahvenizi/çayınızı bitirmeden kalkmalısınız. Sonuçta SEO; sitelerin üst sıralara çıkması ile sonuçlanması beklenen, siteyi arama motoru dostu hale getirme çalışmalarıdır.

9) SEO’nun Yatırım Dönüşümünü Hesaplamak Kolaydır

Doğru ölçüm araçları ve SEO firması ile yakın bir çalışma ile kısmen de olsa bir ölçüm yapabilmek mümkündür. Ancak değişkenlerin çok fazla olması, kaliteli kelimelerin ayrışmasının zaman alması ve SEO projesinin ROI’ye olan etkisinin birebir ölçümlenememesi sebebiyle SEO’da gerçek bir yatırım dönüşümü ölçümü çok kolay bir çalışma değildir.

10) Yüksek Trafik = İyi SEO

Sitenizin yüksek trafik alıyor olması SEO çalışmanızın iyi yapıldığı anlamına gelmez. Hatta eğer sitenize hiç dönüşüm oluşturmayan bir trafik geliyorsa; bu paranızı 2 açıdan boşa harcadığınız anlamına gelir; SEO ve Bant genişliğiniz. Sonuçta sitenize giren her kullanıcı Bant Genişliği kotanızdan bir kısım harcar…

11) Sakın Flash Kullanmayın

Asla Asla demeyin. Flash kullanmanız gerekiyosa kullanabilirsiniz. Ancak doğru metodlarla flash optimizasyonu yaptığınıza emin olun. İleri ve zor bir çalışma olsada Flash siteleri de optimize etmek mümkündür.

12) SEO Siteye / Sadece Anasayfaya Yapılır

İki büyük yanlış daha. Arama motorları sitenizi sayfa bazlı olarak algılar. Kullanıcıya aradıkları sonuçlarına minimum click ile sunmak için sitenizdeki ilgili sayfayı listeler. Bu sebeple site için değil; sayfalar için SEO çalışması gereklidir. Ancak sitenideki sayfalarınızın genel bir temasının olması ve sayfalarınızın bu tema çerçevesinde çeşitlenmesi en verimli sonuçları verecektir.

13) Linkler

Sitenizden dışarı verdiğiniz ve aldığınız linker ile ilgili efsaneler sıralamakla bitmez. Ancak en önemli doğrulara değinecek olursak;

Dışarı bağlantı vermekten çekinmeyin. Üst otoritelere bağlantı vermek bazen verimli sonuçlara bile yol açabilir.
Çok link herzaman iyi sonuçlar vermez. Eğer bir bağlantı oluşturma projesi azcık bile olsa kulağa yanlış geliyorsa; arama motorları tarafından da yanlış olarak sınıflandırılma ihtimali çok yüksektir. uzak durun.
Bağlantı oluşturmak çok da kolay değildir. Adım adım ve manuel olarak yapılmasının herzaman faydası vardır. Bu sayede bağlantılar kalıcı olur.

14) Büyük Sırrı Bulduk.

Duyacağınız en büyük yalan olabilir. Çünkü büyük bir sır yoktur. Siteleri/ sayfaları arama motorlarının daha iyi anlayıp sınıflandırabileceği bir hale getirmek ve ve araştırmaya devam etmeyi sır olarak görüyosanız başka tabi!

Benzer Konular

2 yorum :

Yorum atın çekinmeyin, doğrulama kodu yok rahat rahat yapın yorumunuzu.:)

ANASAYFA | DESTEK OL | İLETİŞİM | REKLAM VER | TOZLU RAFLAR

© 2013 - 2014 | Eren Koçin
Eren Koçin